torsdag, februari 28, 2013

den kom och den gick, den där veckan


vecka 9.
sportlov i Stockholmstrakten. 
mycket  efterlängtad vecka då vi sedan länge haft planer på en liten roadtrip till goda vänner på andra sidan landet. 

tåg med barn, så himla mysigt. 
helgen förflöt, som ni vet, i lite skruttigt tempo - men vi var startklara och taggade måndag morgon. 

matsäck : check. 
glada miner : check. 
billiga biljetter : check. 






så klev vi på tåget, åt vår matsäck, mötte ett Göteborg i vårskrud och tog en liten tupplur på den allra sista bussturen. 

under kvällen kroknade vi. 
hostan tog över och febern smög sig på. 

morgonen kom. vacker som en, tja, dag. 
jag fick finfin väckning av en fyramånaders knubbis. kärleken. 
barnen kämpade på trots hosta och värmeslag. 
vi grillade våra korvar i det soliga hörnet och matade myror myror! med brödet. 
kvällen var om möjligt ännu vackrare än morgonen. 

och vips var det dags att åka hem igen. 
suck.
kan inte säga att jag såg fram emot att åka hem med två krassliga ungar. 
7,5 timmar på på resande fot - dessutom utan kaffe! 
och på vägen passerade vi Willy Wonkas chokladfabrik, det ser ni va? 
men det är nu så att jag är så lyckligt lottad att jag har de tappraste små ungar man kan. 
stora loppan huttrade den sista biten trots värme i Stockholm och hade över 40° feber när vi kom hem. 

denna morgon var vi möra. 
stora loppan fick sig en kontroll hos doktorn och den lilla loppan fick leka av sig hos sin bästa vän. 
och jag, jag fick äntligen lite kaffe. 

sista februari, 2013 års första vab-dag. 
så, det var vårt sportlov - har ni haft det bra? 



3 kommentarer:

Åsa sa...

det set ut som ett underbart sportlov!

Marielle sa...

Fint ni haft det, trots krassliga hjälteungar. Här gick sportlovet spårlöst förbi pga VFU... Men vi tar igen det ett annat år ;-)

Anna sa...

Åsa: det var det!

Marielle: hjälteungar var det rätta ordet! det kommer nya år hela tiden :)