onsdag, februari 06, 2013

KB


vaddå KB? 
jomen : kettlebell! 

av min svåger som arbetar med träning och hälsa fick jag en 8 kg tung kettlebell i julklapp. 
detta tillsammans med ett alldeles eget träningsprogram. 

vilken julklapp va? 





att träna tillhör min rutin. 
jag tränar två gånger i veckan, året runt och har så gjort i hela mitt vuxna liv. 
om jag är bortrest åker springskorna med och är schemat pressat så kan jag utan det minsta dåligt samvete prioritera bort ett eller två pass någon gång ibland. 

15 repetitioner gånger tre av rysska och amerikanska svingar, thrusters med båda händerna, situps och armhävningar. 
helt utan paus för att komma upp i puls. 

det tar 20 minuter och jag känner mig mer genomkörd i kroppen än vid ett 55 minuters body pump pass. 

det är verkligen ett gott betyg! 
tack Erik. 


4 kommentarer:

Marielle sa...

20 min hemmaträning låter alldeles lysande! Blev riktigt sugen på att träna :-)

en annan sa...

Åh, men hur lyder det där programmet? Jag inser plötsligt att jag tänker köpa kettlebells till sambon på alla hjärtans dag! :-)

Carin sa...

Är du intresserad av programmet får du höra av dig, träningsvärk utlovas!
/ Eriks manager

Anna sa...

Marielle: go for it!

En annan: hur gick det? fick han en KB??

Carin: ha ha, jag lovar att förmedla kontakt!!