fredag, februari 08, 2013

samma lika


så blev det fredag kväll. 
& mannen jag lever med ringer mig när jag står med ICA-kassen i handen för att säga: 
- jag har köpt vin, tre olika sorter. och chips. och ostbågar! 
- jag har också köpt chips! och osthjärtan! plus Cambozola!

barnen blev som yra höns när vi kom hem med skörden av snacks.
och så kunde vi tryggt konstatera att hjärtan och bågar smakar precis samma lika.
men ändå olikt.
ja ni förstår. 






kanske är det för att jag jobbar helger som fredagkvällar är extra heliga. 
får jag bara fredagkvällen i familjens sällskap så är det lättare att ta sig till arbetet både lördag och söndag. 
apropå jobb; kolla in klippet i Nyhetsmorgon imorse. 
klokheter. 

barnen bad om nattning mitt i middagen och nu sitter vi här; med våra vinglas och tröttman.

bjuder en akustisk variant av Gangnam Style som Lisa tipsade mig om. 

gokväll!



4 kommentarer:

Marielle sa...

Två själar, samma tanke <3

Vad bra hon berättar om situationen, ssk My, till och med politiker borde förstå...

Anna sa...

du å jag!

Marielle sa...

Jag tänkte i och för sig på dig och din man i det här fallet ;-) Men visst laddade vi också upp men snack inför helgen.

Anna sa...

Marielle: ha ha ha :D