måndag, maj 20, 2013

bäst i test


i onsdags morse lyxade jag till med en fransk manikyr inför tre dagars ledigt. 
föga anade jag att det skulle vara det enda snoffsiga i min annars väldigt sorgliga uppsyn. 

jag älskar fransk manikyr! 
men på tårna tycker jag att det ser ganska otäckt ut, som för långa tånaglar liksom - isch! 

allra allra fräschast på ganska korta naglar tycker jag. 
och man behöver inte vara så himla säker på hand. 
med ett vitt lack målas en tunn rand i yttre kanten av naglarna och om det blir lite snett och vint gör inte så mycket för när det torkat är det plättlätt att jämna till kanterna lite med en tops doppad i remover. 

över läggs ett lager med lack i valfri ljus kulör. 
jag har letat mig igenom nyanser som varit för rosa och för beiga för min smak och nu äntligen har jag hittat den perfekta: 

OPI's Bubble Bath. 

mjukt rosa som går perfekt ihop med det vita utan att den ser solkig ut. 
jag skulle kalla det nude. 


över det ljusrosa la jag två lager Seche Vite. 
och vet ni; 
efter fem dagar av hushållsnära tjänster är naglarna fortfarande så här fina. 
långfingret på den högra handen är chippad, det är den - men betyget är ändå att :
Seche Vite klarade testet. 






idag ledig måndag med sonen och vi ska dra söder om stan för att prova något jag aldrig gjort förut; 
ögonfransförlängning!

återkommer med rapport, later. 




Inga kommentarer: