måndag, maj 06, 2013

försmak



redan på morgonen kände vi det - livet i oss. 
cyklade, med uppknäppta jackor och med sneakers på fötterna. 

jag var inne nästan hela dagen och gjorde någon typ av vårstädning på nedervåningen. 
flyttade om lite, dammade torkade och gnodde. 
puh. 
men med bra musik och prat i öronen gick det bra det med mer om detta en annan dag!





hämtade den tjej som betyder mest för mig i hela världen tidigt. 
lånade lättlästa böcker och fikade på det nybyggda kulturhuset i centrum. 

efter att jag grinat en skvätt på busshållplatsen förra veckan insåg jag att det bara var att sätta in högsta växeln för att få denna lilla donna sjukt pepp på att ta sig igenom denna sommar med sin söta lilla näsa i böcker. 
tack Linda för att du boostade oss när det var lite !!! tungt i förra veckan - 
det här med sms-terapi är det bästa jag vet. 
du är min bästa. 

med en trave böcker under armen och efter att ha snackat om både kärlek och kläder cyklade vi vidare för att hämta lillebror. 
trulig femåring som vägrar cykla på stor cykel för att det är läskigt. 
men väl hemma mjuknade han till sitt vanliga jag och de tog tag i sin egen vårrensning av lekstugan. 

jag är så sjukt tacksam för att min sjuåring fortfarande kan leka. 
leka med dockor och annat hon kommer över. 
det är så många år man ska vara vuxen, men de här barnaåren kommer aldrig i repris. 

middag ute. 
popcorn-studs.
glass-lyx. 

en måndag mitt i vardagen och jag är så tacksam över det här lilla livet. 
varför kallar man det för det lilla i livet. 
det är ju allt som betyder något. 


2 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Så fint med sådana dagar! När man hinner med saker, och när tålamodet finns.

Anna sa...

visst är det så!
de andra dagarna som mest passerar är också ett liv men gnället kan jag gärna skippa.