tisdag, maj 14, 2013

five o clock rock






så glad att jag ramlade över den där artikeln i iForm häromveckan. 
den om kaffets alla fördelar. 
för min kaffekonsumtion har nu nått ett all time high. 

vi har en enkel bryggare, med filter, vilket tydligen är det nyttigaste och förebygger en rad sjukdomar. 
med lite mjölk i förhindras att koffeinet stjäl kalk ur skelettet. 

10 bra kaffe-anledningar: 

du blir på bättre humör - great!
du ökar reaktionsförmågan - bra både hemma och på jobbet. 
du stärker närminnet - säkert? har jag inte märkt av det minsta dugg
du känner dig friskare och mer vaken - hear hear!
du blir positiv och minns lättare ord som kärlek än krig - <3 p="">
din risk för hjärt- och kärlsjukdomar minskar med 10% - fab!
du får 25% lägre risk att drabbas av typ 2-diabetes - yey igen!
du löper mindre risk att bli deprimerad - det har jag märkt!
du minskar risken att drabbas av Alzheimers - hoppas detta inte har något med min reaktion på punkt tre att göra... 
du minskar risken att få Parkinsons med 25% - ni är övertygade nu va? 


skål & godmorgon!


1 kommentar:

ps3 jailbreak sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.