måndag, maj 13, 2013

ett fantastiskt tillstånd, men lite besvärligt



en av mina fina vänner bär barn nummer två i sin mage. 
häromdagen fick jag ett sms: 

min bästa bloggarvän!
du är ju en fena på att hitta snygga grejer på nätet; har du tips på en snygg vårjacka, typ parka eller trench som rymmer en jättemage? 

exakt hur gulligt? 

kunde inte stå emot och bjuder även på lite annat smått och gott till stor och liten mage - 
hoppas det blir ett klick för dig H! 







väldigt basic, en trygg bas är den gravida kvinnans bästa vän!
jackan, som även finns i beige, finns hos H&M. 
jeans, bh och top från Topshop som har en relativt stor avdelning för blivande mammor. 
pigga korallerna; väska - Ceannis, mockaballerinas - Din Sko och sjal - Beck Söndergaard. 







grön parka som ser ut att vara i en härlig kvalitet kommer ifrån Mom2Mom.






den kappa jag verkligen kan se dig i är den här chica rackarn från Asos. 
fri frakt världen över! 
jag skulle gärna köpa den, med normalstor mage!





day and night



till sist: en snyggjacka.
beige och sladdrig kavaj från Topshop
över en smal tubklänning från samma ställe blir det en hit till festen.
med bekväma flats orkar man dansa hela natten, och så ett enkelt halsband som pricken över i.
skor - Lindex / halsband - Indiska.

dagtid är det bara att slänga en vanlig jeansskjorta över klänningen.
på med en hatt och Converse så funkar det en hel dag på stan.

saknar de där dagarna med en inneboende i magen ibland...


2 kommentarer:

Helena sa...

Tack finaste vännen! Visste att du skulle greja det. Och du känner mig väl. Ska genast klicka hem Asos-jackan. Fast det blir de här istället för converse: http://www.ethletic.se/sneakers.htm :-)

Anna sa...

härligt härligt! hoppas den passar dig och magen