måndag, maj 27, 2013

hon & jag


hur sammanfattar man en helg med den bästa? 
om jag säger att jag inte behövt använda filter på Instagram och att min man kommenterade bilderna som "Bullerbykänsla" kanske ni förstår att det var jobbigt att åka hem. 

att packa in sina pirriga barn i bilen på lördagmorgonen, med huvudvärk och tröttma som inte var av denna värld, för att åka norrut där skogen har skägg och man utan problem kan andas med magen igen - ljuvligt. 

Linda och barnen tog emot hemma innan vi for vidare till stugan med lugnet. 
innan klockan slagit 14 låg vi i solen med varsitt glas rosé medan barnen lekte som om dom just inte brukade göra något annat. 






lördagkvällen kom och tjejerna tog upp beställningar inför morsdag. 
gullungar! 
som en hotellfrukost var vad vi sa när det efter 1 1/2 timmes ivrigt pysslande äntligen var klara på söndagen. 





utflykt på söndagen! 
Högbo bruk bjöd på både solsken, djur, fin shopping och glass. 
finns inte mycket mer man behöver här i livet. 

barnen somnade i bilen hem och jag hann lyssna på hela Värvet med Kristian Gidlund och gråta en skvätt. 
väl hemma kände jag hur allt det krassliga runnit ur mig och energin jag saknat de senaste veckorna var tillbaka. 







Linda min Linda, jag är så glad att du är min vän. 
att du orkar lyssna, har de bästa råden, huvudet på skaft, hjärtat på rätta stället och dessutom alltid ser smashing ut. 

tack för den här helgen, snart ses vi igen. 

2 kommentarer:

Frida sa...

Oh, det låter helt underbart!

Marielle sa...

Vilken fin helg!