söndag, maj 19, 2013

samtidigt på Instagram



större delen av veckan i sjuksäng, har ni hört det till leda redan? 
men när jag ser tillbaka på veckans flöde på Instagram är det lätt att se att livet bjöd på mycket fint. 
både innan, under och efter. 





i tisdags susade jag hem efter mycket produktiv jobbdag; packade cykelkorgen med det sista av lådvinet  samt SATC-boxen och susade uppför backarna till min bästa vän. 
det kravlösa och fina i att ha en vän som känner en utan och innan. 
skratta, äta och tänka samma tankar. 
mitt hjärta. 

på onsdagen vaknade jag trött. 
inte på grund av vinet. 
jagade runt lite med dammsugaren medan den lilla tjej jag vabbade för sov sig nästintill frisk och slog upp sina ljusblåa först klockan 11. 
det. har. aldrig. hänt. 

min rara kollega S var inte rädd för baciller utan kom förbi och bjöd på välbehövlig paus och kloka tankar. 
hon lämnade fin-knäcke och recept, måste provbaka bara först - sedan kan ni få receptet! 

maken fixade veckans bukett ur gräsmattan innan den klipptes för första gången den här säsongen. 






i torsdags knäppte jag väl knappt en enda bild, men fredagkvällen bjöd på sommarvärme och faktiskt en känsla av att närma mig frisk. 
jordgubbar med mjölk utomhus utan kofta klockan 20. yey. 
den lilla sparven vi matat hela vintern och numer är allt annat än rädd av sig. 
den här kvällen njöt han rester av fröna och ostbågar, lyllo!

ungarna var fredagströtta och somnade som så ofta i samma säng efter en hel del tissel och tassel långt efter läggdags. 

lördagen kom och jag vaknade med ett bakslag - feber igen! 
ledsen, trött och hostig. 
blev inte ens en tur till godisaffären. 
tur att man kan handla hemma i skafferiet! 
med godis-biljetter i hand kom de och raffsade i fatet och fyllde sina påsar. 
given succé. 







lördag kväll och min mamma bjöd på middag - tack snälla! 
 stora tjejen stannade hos grannen och körde mello-mys all night long. 
tröttmössa idag - jojjomen. 
vi kom hem med trötta sonen och ingen av oss ville se Mellot. 
tog min sista ork och satte in 2012 års foton i en pärm. 
heja mig! 









söndag med en lång morgon i sängen. 
lillebror letade efter sin syster som sov borta men fann istället en geting som var nära döden. 
på egen hand byggde han ett litet sjukhus och skötte sin patient exemplariskt. 
den lille veterinären. 
efter att ha varit iväg och lekt hela dagen kom han hem till tom sjukbädd. 
hans patient var borta och tårarna rann tungt för hans kinder. 
vad ska det bli av dig mitt hjärta? 


det var den här veckan i maj det. 
det närmar sig semester och jag räknar ner - fem veckor; kan det verkligen stämma!? 





1 kommentar:

Marielle sa...

Bra jobbat med alla foton! Våra lämnar dessvärre inte datorn...