måndag, maj 13, 2013

saker som händer, plötsligt





matrummet har länge varit mitt ångestrum. 
för jag har inte vetat hur jag ska få till det. 
men nu, nu är jag äntligen på god väg! 

lampan har det ju velats hit och dit om :: men tillslut slog jag till på stora och blanka Foto från Ikea. 
299 pix för ny lampa, perfekt prisbild!






när jag vaknade i fredags slappade jag först en stund i solstolen innan jag fick jordens ryck - och då är det bara att hänga på! 
klädde av och på sex stycken stolar på mindre än två timmar. 
konstigt det där att man drar sig för att börja med saker som sedan går så rasande snabbt. 
jobbade på i bikini på altanen så det var sannerligen nytta med nöje. 
kickstartade helgen!







det gamla solkiga tyget åkte av och det ljusa Stockholm åkte på. 
och givetvis: fredagens lasagne hamnade där efter bara en timme. 
de gråa fårskinnsdynorna ger ett mera klätt intryck och inhandlades på Rusta. 
där fann jag även den chevron-mönstrade trendpoäng på det??  gråa plastmattan.
med två i bredd blir det perfekt för spill under bordet. 
trots att jag allra helst lagt ut en stor bit vaxduk där. 
men gissar att stilpoängen uteblir då...  







minirusten av matplatsen fortgår! 
så skönt när bitar faller på plats. 
att trivas över en bit mat är så himlans lättillgängligt och härligt. 

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det är så skönt när det faller på plats.. Köket hos oss är precis som jag vill ha det men fix pågår med vardagsrummet.. Jag närmar mig. Tummen upp för val av tyg.:)

Akan-Kakan sa...

Härligt! Blir hur snyggt som helst ju!
Själv lägger jag en frottéhandduk under stolen hos utvalda familjemedlemmar. Blir det några stilpoäng för det, tror du?

tingeling sa...

Fint! Fint! Lampan har vi mä i köket

Anna sa...

Miss UD: man måste liksom bo in sig innan man vet hur man vill ha det eller hur? älskar tyget!

Akan-Kakan: ha ha ha! så har jag okcså alltid gjort!

Tingelinng: oooo! kul!