måndag, maj 20, 2013

dagens


drog på mig gladbyxorna idag - orange! 
vilken humörhöjare. 

till kritvita Keds och jeansskjorta kändes det somrigt och fräscht. 

det var innan hettan slog till. 
herre vad varmt! 

väl hemma igen drog jag snabbt på mig bikinin och gled ner i en solstol. 
en eftermiddag på altanen och alla gamla sjukdomsdagar från helgen var som bortblåsta. 
energin formligen sprutade och jag gick över huset med dammsugare och mopp. 

de nyinstallerade fönstren putsades iförd bikini. 
känslan av amerikansk college-film var monumental. 
Shania Twains Man I feel like a woman som helt random kom ur radion förstärkte effekten. 
jag tog en paus och tog på mig ett linne om vi säger så. 


annars; bra start på veckan! 


2 kommentarer:

Marielle sa...

så fint! mer färg åt folket :-) (och mig...)

Vesnas vardag sa...

snyggt