torsdag, maj 23, 2013

NY baby




22 maj igår. 
faktiskt inte en vanlig dag! 
det är nämligen årsdagen för min NY-resa. 

jag och min bästa vän startade en insamling way back when. en liten insamling på några hundralappar i månanden för att så småningom kunna ta oss till den stora staden vi båda drömmer om. 

drömmer om. 
fasen vad jag gillar det här drömmandet. 
det här att vi inte bara tar lite sparkapital och ÅKER. 
nej det är många långa år kvar till 22 maj 2017 då vi äntligen stiger ombord på det där planet. 

tidsandan idag som handlar om nu nu nu och helst redan förut driver mig till vansinne ibland. 
att vänta, spara, göra upp planer och ha en karamell att suga på i många år gör att resan blir så mycket mer än bara en resa till New York. 

det här är vårt livs resa min vän. 
du och jag. 
du som funnits där i vått och torrt. 
du som känner mig utan och innan och ändå stannar kvar. 

NY baby; som jag längtar! 

6 kommentarer:

Miss Marie sa...

Vilken fin ide! Gillar ditt tank! :)

Frida sa...

Verkligen en fin idé!

Miss Upsey Daisy sa...

Det blir bättre av att längta och planera och drömma ihop med någon. Helt klart blir det så.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Först, pga rubriken, trodde jag att du skulle ha en ny baby, dvs ett till barn ;)

Men det här var ju stencoolt! Att spara och längta och göra det tillsammans med en bästa vän. Najs!

Erika sa...

Jag är alltid i ett "New York State of Mind"...min favvoplats här i världen. NYC är ett sånt där ställe som man antingen älskar på stört eller typ på sin höjd tolererar...själv kände jag mig omedelbart hemma med första tagna steget på Manhattan och den känslan har bestått vid varje besök. Hoppas du och din vän får uppleva detsamma. :)

Marielle sa...

Åh! Jag har längtat sååå länge. Till hösten/vintern åker vi :-)