lördag, oktober 06, 2012

finfredag



trots höstmelankoli blev det en fin fredag. 
började med att jag skrattade åt Hanna Hellqvist. 
det brukar jag göra. 





skolan hade studiedag och vi drog till ett lekland vi inte tidigare provat. 
fräscht och inte så mycket barn, perfekt! 







barnen lekte sig svettiga och jag satte mig en stund med senaste Styleby. 









sedan upp och ner för att fukta torra strupar, blåsa på fläskläppar och finna borttappade lillebröder. 






lite glitter och mycket comfort. 
den där Missonihalsduken kommer bli välanvänd i höst och vinter. 








vägrade ta av mig blinget och skurade således badrummen med extra vikt runt halsen. 
men hur som; det fick mig inte att gilla sysslan. 





fasen alltså; städning kan få vem som helst på osoligt fredagshumör. 
punkt. 


efter en korv- med bröd-lunch här ska barnen lämnas till bästa moster för att sova där när jag och maken jobbar. 
längtar redan till söndag kväll. 


4 kommentarer:

Hon som gick sa...

Låter som en mysig fredag. Den vita t-shirten var mkt fin, vart kommer den ifrån?

Librarybeth sa...

Och jag undrar var blinget kommer ifrån!
Och hur var det nu med scarfsen med stjärnor? Gillagillagilla mitt liv blir inte fullvärdigt utan stjärnor....!

Marielle sa...

Va? Funkade det inte med blingbling?! Då är nog hoppet ute för städning...

Anna sa...

Hon som gick: tack! köpte den på Hempa i våras, lite sladdrig men jag gillar den :)

Libby: f'låt! gammalt bling från Hempa det med. stjärnscarfs ja! har en från Beck Söndergaard och en från Cubus. gillar båda massor!

Marielle: å menar du att jag inte behöver städa mera? I love U ;)