måndag, oktober 08, 2012

samtidigt på Instagram, igen



nämen swoosch så gick även denna helgen. 

en helg med pangväder och hög luft i dessa delar av Sverige. 

hösten från dess bästa sida.

lördagsmorgon med rostmackor och lugn start. 

sedan snabbt ut för att njuta av vädret innan det var dags för jobb. 

först två motvilliga barn som vi helt sonika lämnade litegranna. 

lämnade som i gick i förväg. 

varvid den stora ömt la en arm om liten bror och traskade ikapp, snabbt. 






och när vi väl fått med dom till lekparken så var det andra toner. 

ljuva toner. 

dom där tonerna som får mig att tänka på den andra krönikan i DN's kulturdel. 

den som raljerade över kloka små barn i filmer. 

hon som beskrev barn som uppkäftiga, smalbenssparkande illbattingar har uppenbarligen träffat helt fel barn. 

jag är ju nu en smula partisk, men faktiskt - att lära känna dessa två små mänskor är det bästa som hänt mig. 

småbarnstiden ligger inte mycket för mig, det är nu det händer. 





solen strålade och strilade som sagt och jag kände livet återvända. 

det tunga från fredagen blåste av mig. 

och min man sa att jag var fin. 

kände mig fin. 

levande. 






& den här västen kräver ett tips
perfekt lagom tunn eller tjock om man nu vill det.
smidig. 
kan även med fördel bäras under kappa. 
snygg! 








vi fick ett ryck och drog igång grillen. 
och barnen öppnade lekstugan. 
korv! 
den perfekta helglunchen och sommarminnena radade upp sig som ett pärlhalsband. 
korv med bröd, yey! 







plastiga oboy-muggar i motljus. 








lördag och söndag på jobbet, och måndag-tisdag-onsdag på jobbet. 
sedan ledigt och mera njuta av livet. 

hoppas denna måndag startar med lika fin känsla som min.


2 kommentarer:

Marielle sa...

Åh, grillad korv! Älskar att äta korv utomhus :-)
Vilken fantastiskt hösthelg <3

Anna sa...

grillat, så himla bäst!