tisdag, januari 08, 2013

diskträsket


så stod han där, med diskskum upp till armbågarna och tittade på mig: 
- jag längtar tillbaka till Thailand Anna. 

lite krämpor, Stockholmstrafik, snöflingor stora som cornflakes, blodpudding och arbetskollegor som inte kan samarbeta tar knäcken av även den starkaste. 

idag kastades vi in i vardagen efter en månad av ledighet, omväxlat med jobb för oss vuxna, och later. 

jag har ju längtat lite i smyg efter det här med vardag men även jag har tänker tillbaka på de fina veckorna vi hade i solparadiset. 

det där att hinna prata, hinna titta varandra djupt i ögonen, låta glassen rinna över fingrarna och slippa tider att passa. 

Ving-hotellet i Khao Lak; Kantary Beach Villas and Suites kan vi verkligen rekommendera till barnfamiljer som behöver fly en stund. 




2 kommentarer:

smile sa...

Förstår precis. Jag har pratat med tioåringen om att det är vardagen som gör att vi kan uppskatta ledigheten extra mycket. Eftersom det är lite speciellt, att vara ledig.

Men visst tar det lite emot. De första vardagsdagarna. Jiiiisses vad trött jag var imorse när klockan ringde klockan sex. Och att ge sig av hemifrån när det är mörkt! Det hade vi ju rent glömt bort.

Härlig bild med fötterna! Omslagsbild på fotobok med alla semesterbilder?

Anna sa...

bra idé där!
jag tror att det blir en svartvit variant till fotoväggen också... :)

precis samma teori med att man måste ha lite tråkigt för att uppskatta det roliga här i livet va?