fredag, januari 25, 2013

önskelistan dag 13


svårt det där, med dofter. 
jag blir lätt illamående av tunga dofter. 
och på jobbet får jag inte dofta alls. 

till vardags vill jag ha något lätt, fräscht. 
till fint doftar jag gärna ljuvt kvinnligt. 

velar mellan tre dofter nu; 

La vie est belle; Lancomes senaste, Daisy Eau so fresh av Marc Jacobs och Pure från DKNY. 

doften måste gifta sig fint med kroppens egna oljor också, 
det är en hel vetenskap det här. 

ny doft, det är jag sugen på!

7 kommentarer:

Frida sa...

Men eller hur, jättesvårt med parfymer!

Åsa sa...

Jag gillar I love love från Moschino till vardags. Fräsch och lätt!

Anonym sa...

Ja, svårt med parfym! Det som luktar gott på andra kan lukta hemskt på en själv. Jag har fastnat för Cliniques Happy, har säkert haft den i 15 år! /Sandra

/F sa...

Hmmm...min favorit tipsblogg är på hugget.
Man tackar!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag had Pure. Den är god men inte så lätt?

miasvardag sa...

Jag behöver också en...Daisy Eau so Fresh verkar intressant.

Anna sa...

Frida: mycket svårt!

Åsa: å, den måste jag provsniffa på då!

Sandra: den har jag luktat på, god! men jag tycker på något sätt att den påminner om gula Biotherme och den har jag ju redan :)

F: vassego!

Miss UD: nä, lätt är den inte - men till kvälls?

Mia: lukta på den! flaskan är så vacker också...