lördag, januari 12, 2013

stora tankar i hans lilla kropp








i bilen hem från morfar börjar hans funderingar in en annars tyst bil och snö som yr utanför rutorna. 

- mamma, ibland är jag bara ledsen. fastän inget är trasigt eller så. 
- ledsen, så du vill gråta? 
- ja. 
- det är jag med vännen, det är så ibland bara. glad ibland,  ledsen ibland. men du får säga till mamma och pappa då så vi vet. 
- vad kan ni göra då? 
- vi kan kanske inte göra så mycket, men ibland känns det bättre när någon vet att man är ledsen. alla är ledsna ibland. är du ledsen idag? 
- nej, inte idag.


♡      ♡    ♡


han tänker mycket min lille kille. 
jag ser när han sjunker ner i sina tankar. 
allt jag kan göra är att uppmana honom att komma till oss när det känns för tungt. 
det här som kallas livet, med alla toppar och dalar, måste man ta sig igenom på egen hand.
men aldrig ensam. 


gullunge  och prins, jag finns ju här - du kan alltid vara ledsen med mig. 


5 kommentarer:

Marielle sa...

Åh! Fina fina!

Akan-Kakan sa...

Fint att han kan uttrycka det så bra ändå!

Barfotsgatan sa...

Har också en sådan där tänkare här hemma...en väldans fin egenskap som många aldrig når.
//Anna

Anna sa...

Marielle: ♡

Akan-Kakan: han kan, orden kommer lätt.

Anna: det är så ljuvligt att få följa dom här små tänkarna. vi får hålla hårt i dom!

anna sa...

raringen... E och jag läste Mulle Meck härom kvällen, då kom han att tänka på er och vill ses :)