tisdag, januari 01, 2013

välkomen 2013





första dagen på det nya året. 
fylld av framtidstro eller kanske oro. 

2013 låter hoppfullt i mina öron. 
och jag hoppas att det infriar många löften. 




hade ni en fin kväll? 
vi var hemma, lilla familjen T, och gjorde mest ingenting förutom att prata och äta. 
& höll tummarna för att maken inte skulle behöva fara iväg för att jobba. 

jag räknade till 15:e nyåret ihop med den här mannen. 
ja, en del har vi ju firat på var sitt håll eftersom våra jobb ofta kommer i vägen. 

men ändå, 15 år. 
må det bli många fler framöver älskling! 





och hur skönt är det inte att vara hemma och slöa i paljetter och raggsockor?
plocka fram lite pynt och bara njuta av sitt hem. 

inte behöva släpa trötta barn hem efter en lång kväll.

men nästa år; då får vi nog försöka lägga bättre scheman och damma av våra sociala skills. 
jag har ju en paljettklänning som är använd på tok för få gånger. 







den lilla mannen med de stora ögonen. 
han som brukar prata om sängen klockan 19 om kvällarna höll sig vaken hela kvällen. 

tack socker för hjälpen.






fann inte laxen jag sökte i affären utan nödlöste förrätten med en klassiker; 
skagen i avokadobåt. 

sedan följde rostas, potatisgratäng och bea. 

inga konstigheter här inte. 





stora tjejen pratade oavbrutet i sex timmar. 
för att hålla sig vaken. 
men den sista halvtimmen var det ryggläge i soffan. 

dock med öppna ögon. 






och vet ni; jag hade faktiskt inte raggsockor! 
inte i år. 

skyhöga klackar som fungerade utmärkt enligt maken. 

knallrosa mocka, kan inte gå fel där. 

men om jag ska vara ärlig fick de vila sig några timmar på mattan efter fuldansen.... 







ett nyårsfirande i soffan helt utan alkohol. 

inte alternativt, utan precis så som jag önskade mig det. 






skål för er alla glada, peppande, intresserade och inspirerande läsare. 
jag hoppas att vi hörs mera 2013, 
jag gillar verkligen era inputs i mitt liv. 


nu skuttar vi igång det här året kompisar! 

2 kommentarer:

smile sa...

Låter alldeles underbart. Själv firade vi hemma hos en av sonens kompisar. Vi hade så rasande trevligt att vi höll på att missa tolvslaget. God mat, trevligt umgänge, mycket skratt, ett trevligt sällskapssoel och pigga barn. Idag slöar vi. Jag dricker hostmedicin, ligger på soffan och kollar på netflix.

Vi slappar några dagar till sen hoppas jag på ett fint år. Som kanske inte rusar fram lika fort som 2012....

Marielle sa...

Fira med de bästa är det allra viktigaste! Och räkor <3 avocado... Klart kvällen blev toppen :-)

Vi hade också en fantastiskt mysig kväll, fast med hemsläpning av barn i bil framåt ett-tiden ;-) Men de sov i kapp till framåt elva i morse, så det blir MVG för dem.

Hoppas att 2013 blir ett fantastiskt fint år!