lördag, januari 05, 2013

vid frukostbordet

- och mamma, inatt drömde jag om vad som ska hända sedan. när vi inte finns här på jorden.

säger min förstfödda och tittar allvarligt på mig.

inte ledsen.

bara konstaterande och lite oroligt.

och jag tänker att det finns vuxna som inte ens funderar över det.

efter en stunds prat om detta gick vi över till lördagsgodisfunderingar.

och jag tänker att det är väl så livet är?

upp och ner.

djupt och ytligt.

rollercoaster om man så vill.

godmorgon lördag.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Underbar sammanfattning av livet! Döden och lördagsgodis, kunde inte sagt det bättre själv :) Och vi behöver båda delarna, både det djupa och det ytliga. Härligt!

Marielle sa...

Rollercoaster it is! Word!

Anna sa...

Båda: livet, det här jobbiga och underbara. tur vi har't ♡