söndag, januari 27, 2013

önskelistan dag 14 & 15



så här halvvägs igenom önskelistan står den mig lite, eh, upp i halsen. 

önska önska runt i ring, den materiella upptagenheten. 

vill eller behöver. 

stor skillnad där. 

egentligen är det rätt lite jag verkligen behöver. 

men det fortfarande ganska mycket jag önskar mig. 


fredagens blomster i vasen från HM Home. 

mjuka videkissar och ranunkler gav mig galen vårpepp. 

barnen strök de mjuka bollarna mot kinderna och fredagsmyset togs till en helt ny nivå. 

blommor; det önskar jag mig. 

allra allra helst - att någon kommer och styr upp i trädgården. 

jag får inte ihop det där. 




blommor och snygga män? 

njae, snygg man har jag redan och jag dejtar honom gärna. 

så; barnvakt och biobiljetter? 

ja tack!




en helg på sjukhuset, i tjänst förvisso, men det sätter ändå prioriteringarna rätt. 

barnen har haft det toppen hos sin mormor och morfar,  jag har haft häcken full och konstant längtat hem. 

nu blir det sängen och förhoppningsvis slipper jag jobba extra med astma-profylax inatt. 



Inga kommentarer: