torsdag, mars 08, 2012

finally

nätterna är över!
nu väntar 10 dagars ledigt till fjälls med dom jag gillar bäst.

här är min frisyr efter första nattens pass.
ruffsigt galore kallar jag det.
som sagt, första passets frisyr - ni kan ju tänka er att jag sjangserat en smula sedan dess...

igår var det en farbror som på riktigt var orolig för min trötta uppsyn.

jag spanade på honom med ett öga då jag vaknade till av busskumpandet mellan varven.
hela tiden satt han där och kastade ett getöga på tjejen som möjligtvis var full och på väg till jobbet, full och på väg hem från en mycket sen utekväll eller bara jävligt småbarnssliten.

om jag orkat skulle jag gett honom en kram för hans omtanke, men jag hade liksom fullt upp med att hålla dreglet i munnen och huvudet i fas med nacken.



5 kommentarer:

Marie sa...

Åh, jag blir trött bara av att läsa det där! :) Hoppas du får en riktigt skön ledighet nu!

mis(s)match sa...

Det borde finnas såna skyltar som man nålar fast på jackan med "Jobbat natt"...

Miss Upsey Daisy sa...

Vi drar också till Fjälls nästa vecka. Sälen.

Tove Kungsholmen sa...

Rufsigt är snyggt, for real!

Ha en skön semester!

Anna sa...

Marie: ha ha ha!

Miss Match: ja! ja! ja! perfekt! jag köper!

Miss UD: härligt! vi tar Jämtland.

Tove: ha ha, tacks ska'ru ha!