lördag, mars 24, 2012

- ibland känns det som en dröm att jag får bo i den här familjen

när hon sa så igår vid middagen kunde jag inte avgöra om hon var ironisk, trots att hon inte kan mycket om det ännu, eller om hon trots kaoseftermiddagen såg det fina i vår familj.

trots att jag fått ett utbrott på alla saker som låg precis överallt verkar hon älska mig och se hur bra vi passar ihop.

då har vi lyckats älskling.
om hon vet att man i vår familj får säga vad man tänker på, gråta sina tårar, skrika så dörrarna skallrar för att sedan skrapa upp sig från golvet och gå vidare med kärlek från familjen i ryggen.

alla dagar är inte fina, men jag är fortfarande glad att jag har en familj att dela dom med.



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

smile sa...

Häromdagen satt vi vid matbordet och pratade pengar. En kompis till sonen hade varit hemma hos oss och frågat om vi var rika. (Var han nu fick det ifrån?) Vi konstaterade att vi inte var rika men att det finns folk som har det sämre än vi och folk som har det bättre än vi. Då tog tioåringen en konstpaus och så sa han: "Fast jag har väldigt svårt att tro att man kan ha det bättre än vi".

Kram på dig! Har jag sagt att jag gillar din blogg?

Anna sa...

vilken fin kille du har!
tack snälla, detsamma!

Marielle sa...

:-) Familjen är grejen!

Anna sa...

Marielle: familjen regerar!