måndag, mars 05, 2012

nu är den här!

våren alltså.
japp, när myrstackarna vågar sig ur vinteridet då vet vi att det är vår.
varje vecka har vi spanat och idag var dom äntligen ute, inte myllrade dom där allihopa men det var en naggande god hög med myror i alla fall.




denna måndag har gått åt till att göra vanliga hemmasysslor såsom att handla och dammsuga en del.
och vid middagsbordet kunde jag krasst konstatera att jag inte alls fått någon veckopeng trots att jag städat så ordentligt hela helgen.
Brallisen ville generöst nog dela sin allra första veckopeng med mig, men jag tackade nej.

restkok redan klockan fem blev det idag förresten.
och så skönt det var att äta tidigt!
ingen hinner bli för trött eller för hungrig.
kanske blir vår nya giv?

hann med spinningpasset och för fellow nördar kan jag meddela att jag snittade på 80 rpm och 170 watt så jag är ganska nöjd.

dusch och fix.

nu sover halva familjen och jag ska susa till jobbet.
imorgon är det tisdag och bara fem dagar till fjällresan - yey!

1 kommentar:

Marielle sa...

Härligt med vår!
Härligt att hinna med middag I TID!
Härligt med resa till fjällen!