söndag, mars 18, 2012

home sweet home

landade i förorten lagom till middagen. barnen var som ystra kalvar när de rusade mot övervåningen och sina saknade leksaker.
jag slängde ihop tacos och for för att handla mat.
storhandling klockan 20 en lördagkväll måste vara det ultimata!
väl hemma snusade jag två sovande ungar i huvudet och gled ner i tv-soffan.





vaknade till fågelkvitter och regntung himmel. hann dra mig med maken innan barnen tumlade ner.

fick äntligen njuta av en smoothie, och idag "tada" fick jag dricka den ur de nya glasen.
njöt av nya Elle mat & vin, vilket ögongodis! lika inspirerande tycker jag att Åhléns klubbtidning The Guide är. lägg sedan till en fullmatad söndagsbilaga av DN och vi är hemma.

benen är full av spring, om några minuter är det äntligen dags att spinna och sedan kasta sig över vardagen igen.

hem ljuva hem.

3 kommentarer:

Marie sa...

Härligt att vara hemma igen! Matshopping vid åtta är en lyx, här stänger alla affärer vid åtta så vi har ingen chans till late night shopping! I England har många stora mataffärer öppet dygnet runt, en kompis, som är DJ, brukade handla mat när hon åkte hem från jobbet, en sisådär 3-4 på morgonen! :)

Anna sa...

ha ha, oj - då måste hon varit ensam!!

Marielle sa...

Det är faktiskt riktigt roligt att handla när det är lugnt och gött i mataffären :-)